Professorat

Miquel Térmens, Lydia Sánchez i Jorge Franganillo celebren al Parlament de Catalunya el 25è aniversari de «Quaderns del CAC»

La revista Quaderns del CAC, una publicació científica de referència a l’àmbit de la Comunicació, ha arribat als 25 anys de trajectòria. Editada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya, la revista observa la realitat audiovisual i ofereix un espai de debat i anàlisi sobre els mitjans de comunicació i la societat. Per commemorar aquest assoliment, el dijous 16 de novembre es va presentar al Parlament de Catalunya el número 49 de la revista, dedicat al pensament crític en la formació universitària en Comunicació. L’acte va reunir els principals actors del sector audiovisual del país en un marc institucional rellevant.

La presentació, a càrrec de les seves directores, Amparo Huertas i Sara Suárez, va incloure una taula rodona que, sota el títol «Universitat i pensament crític: formar en comunicació», va aportar les reflexions dels degans de quatre facultats de Comunicació catalanes. A aquest espai de debat hi va participar el degà de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals, Miquel Térmens, que ha reflexionat, juntament amb Amalia Creus (UOC), Enric Marín (UAB) i Carles Pont (UPF), sobre la responsabilitat social de la universitat.

A l’acte també hi van assistir els autors que han col·laborat en aquest número de la revista. Entre ells, Lydia Sánchez i Jorge Franganillo, que han escrit un article sobre els reptes de fomentar el pensament crític a les titulacions de Comunicació Audiovisual. En el seu text, Sánchez i Franganillo defensen que el pensament crític és essencial per a la professió comunicativa, ja que permet avaluar evidències, arguments i opinions, i afrontar fenòmens com ara la desinformació o la manipulació informativa en l’exercici de la ciutadania. Així mateix, reivindiquen l’educació superior com a bé públic i un dret humà, i mostren la nostra preocupació per una universitat amenaçada pels imperatius del mercat i els interessos polítics.

Podeu veure la gravació de l’acte (la taula rodona, a partir del minut 37:50).

Taula rodona “Universitat i pensament crític: formar en comunicació”