Maddalena Fedele participa en l’exposició virtual «Populisme. Eina d’engany»

La professora Maddalena Fedele de la FIMA, on imparteix Narrativa visual al grau en Comunicació Audiovisual, ha contribuït a l’exposició virtual presentada pel CRAI Biblioteca de Dret «Populisme. Eina d’engany», una mostra que pretén contribuir a comprendre millor el fenomen dels moviments populistes en la política contemporània. S’hi tracten diversos aspectes com l’aproximació a les teories populistes, la tecnopolítica, el poder de les xarxes, la influència de les notícies falses o el populisme punitiu, entre d’altres. L’exposició vol facilitar eines d’anàlisi per reflexionar críticament sobre aquest fenomen.

Maddalena Fedele ha participat en l’apartat «Ficció audiovisual». La resta de textos de la mostra han anat a càrrec dels professors de Ciència Política i de l’Administració de la Universitat de Barcelona Joan Antón-Mellón, Raúl Digón Martín i el doctorand Ismael Seijo Boado. També hi han participat els docents Antonio Madrid Pérez i Joan Ramos Toledano, professors de Filosofia del Dret, i l’investigador de Dret Constitucional Oriol Rodríguez Vidal.

L’exposició conclou amb un pòdcast enregistrat a la Facultat de Dret on podem escoltar la conversa entre el catedràtic Joan Antón-Mellón, Raúl Digón, Antonio Madrid i Isamel Seijo, tots ells veus expertes que ens conviden a repensar moviments que, com els populismes, són transcendents per al futur més immediat.