Professorat

Concedit un projecte REDICE a professorat de la FIMA per a millorar els Treballs Finals de Grau

A la convocatòria REDICE-24 de projectes de Recerca en Docència Universitària de la Universitat de Barcelona, s’ha concedit un projecte a professorat de la FIMA titulat “Optimització de l’Experiència en Treballs Finals de Grau a través de la Innovació Docent i la Col·laboració Interdisciplinària”. Amb un import de 1.400 euros, l’investigador principal és Juan-José Boté, i l’equip està integrat per Ángel Borrego, Carina Rey, Aurora Vall, Mari Vállez i Carlos Lopezosa.

El projecte té com a objectiu millorar significativament el procés d’elecció, desenvolupament i presentació dels Treballs Finals de Grau (TFG) dins l’àmbit de la Informació i Documentació. Aquests reptes s’han identificat com un dels principals esculls que afecten tant l’alumnat com el professorat. Els estudiants sovint troben dificultats per triar temes rellevants i desenvolupar-los en el termini establert, mentre que el professorat en ocasions expressa la manca d’eines o formació adequada per oferir un guiatge efectiu. A través de la creació de recursos educatius oberts (OER), que seran accessibles per a tot l’alumnat i personal docent, i mitjançant la col·laboració interdisciplinària entre professorat, bibliotecaris i documentalistes, es pretén oferir un suport integral en cada etapa del procés de preparació dels TFGs. Aquest enfocament busca facilitar la interacció i l’orientació, aportant eines pràctiques i inspiradores per millorar la qualitat dels treballs presentats i per optimitzar la formació dels estudiants.

A més, el projecte contribuirà a reforçar la formació docent, donant als professors les eines i recursos necessaris per tutoritzar de manera més efectiva. En conjunt, es pretén que aquest projecte no només millori la qualitat acadèmica dels treballs finals, sinó que també promogui una major col·laboració i integració entre els diferents actors implicats en el procés educatiu, amb l’objectiu final d’assolir una excel·lència educativa i investigadora en el camp de la Informació i Documentació.