Vés al contingut

Els projectes Erasmus KA2 al CRICC amb Crístobal Urbano i Pedro Rueda i formació per part de Luca Bertoglio (OMPI)

El darrer dimecres 23 de febrer es va realitzar la segona jornada d’Els Dimecres del CRICC, un programa d’actes pensats per la transferència d’experiències i coneixements en l’àmbit de la investigació, iniciat el passat mes de gener.

En aquesta segona sessió, Luca Bertoglio de l’OMPI (Oficina de Mobilitat i Projectes Internacionals), va presentar les bases del programa Erasmus KA2, un projecte pensat pel desenvolupament dels sectors d’educació, formació i joventut mitjançant associacions i aliances de diversos tipus dins de la Unió Europea.
Per consultar més informació, podeu fer clic aquí.

En segon lloc, Pedro Rueda, coordinador del màster de Biblioteques i Col·leccions Patrimonials a la Universitat de Barcelona, va presentar un dels projectes que va aconseguir ser finançat per la Comissió Europea. Es tracta de CODICIS, un projecte destinat a l’enfortiment de capacitats per la recuperació i conserva del patrimoni documental i bibliogràfic a Llatinoamèrica, a través de la formació de persones relacionades amb la conserva i gestió d’arxius i biblioteques patrimonials per mitjà d’un curs d’especialització, entre altres aplicacions.

Per últim, Cristóbal Urbano, professor del departament de Biblioteconomia, Documentació i Comunicació Audiovisual a la FIMA, va presentar un altre dels projectes seleccionats: DECriS (Digital Education for Crisis Situations: Times when there is no alternative). El projecte DECriS vol aprofundir en el potencial que els recursos educatius digitals tenen a l’hora de proporcionar millors oportunitats d’ensenyament i aprenentatge, especialment pel que fa a circumstàncies imprevisibles com la COVID-19. Per més informació sobre el projecte podeu llegir-ne algunes actualitzacions aquí.

El pròxim 23 de març, de 12:00 a 14:00 h, “TOUS HERITAGE: Un cas d’èxit en la comunicació de valors d’empresa“, amb la benvinguda del Dr. Miquel Termens, degà de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA) i una taula rodona, conduïda per la Dra. Anna Villarroya, directora del CRICC, en la que hi intervindran:

Sra. Rosa Tous Oriol, Vice presidenta Corporativa TOUS
Sra. Anna Mas Espinalt, Tècnica d’Arxiu i Museu TOUS Heritage