Presentació de l’Any de les Biblioteques

Avui, divendres 20 de febrer, ha tingut lloc, al saló de Sant Jordi del Palau de la Generalitat, la cerimònia de presentació de l'Any de les Biblioteques, que ha estat presidida per Artur Mas i on hem pogut escoltar les intervencions del conseller de Cultura, Ferran Mascarell, i del president de la Diputació de Barcelona.

La cap del servei de Biblioteques, Carme Fenoll, ha introduït els parlaments de qui ha qualificat de «protagonistes de la nostra història bibliotecària»: l'antiga professora de la Facultat, Carme Mayol, i la també bibliotecària Montse Busquets. Durant l'acte, hem pogut escoltar el Manifest que ha impulsat el Servei de Biblioteques i que —com a símbol del futur de la professió— ha llegit Carla Ollé, estudiant del grau d'IiD. La reivindicació del carnet únic i del catàleg únic ha planat sobre tota la cerimònia. Si voleu veure el desenvolupament de l'acte, que ha estat salpebrat amb la lectura de petits fragments dels dietaris de les bibliotecàries, podeu fer-ho a: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/multimedia/detall.do?idioma=0&idMedia=1fa3a0dc807a30416b79&isPlayListHome=true.