Inauguració del curs superior Ciència Oberta: Promoció, Suport i Avaluació

El dia 2 de febrer de 2022 es va inaugurar el curs superior universitari de Ciència Oberta: Promoció, Suport i Avaluació a la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA) amb un gran èxit d’assistència. La professora Gema Santos, en qualitat de codirectora del curs, va donar el tret de sortida a l’acte inaugural amb unes paraules de benvinguda. A continuació, el degà de la FIMA, Miquel Térmens, va parlar sobre la importància del curs dins del sistema universitari. El delegat de la ciència oberta a la UB, Ignasi Labastida, va intervenir després fent esment de la implicació de la UB en la ciència oberta i presentant el ponent convidat. Finalment, el Dr. Konstantinos Glinos, cap de la Unitat de Ciència Oberta de la Direcció General de Recerca i Innovació de la Comissió Europea va  impartir una conferència sobre «The promise of open science».

Amb aquest títol tan suggeridor, el Dr. Glinos va compartir els punts forts i principals característiques de la ciència oberta i va indicar que el compromís de la Comissió Europea amb la ciència oberta consisteix a millorar la pràctica científica i a desenvolupar les habilitats i accions més adequades per a la seva implementació. Un dels punts claus de la seva intervenció va ser el procés cap a un acord sobre la reforma de l’avaluació de la recerca, a través de la recent formació d’una coalició europea. Aquesta coalició reuneix organitzacions de finançament de la recerca, agències d’avaluació nacionals i regionals, centres de recerca, investigadors, així com societats docents i altres entitats rellevants, totes disposades a implementar reformes en el sistema actual d’avaluació de la recerca.

L’acte va finalitzar amb algunes preguntes, tant del públic assistent a la sala com del connectat via streaming. En aquest sentit, la sessió va ser seguida per una cinquantena de persones a la sala d’actes de la FIMA (principalment, alumnat i professorat del curs) i un total de 138 d’assistents en línia (amb un pic de 50 simultanis durant tota la sessió).

Podeu consultar el vídeo de l’acte al canal Youtube de la FIMA.