Universitat de Bucarest

Jorge Franganillo fa una estada Erasmus+ a la Universitat de Bucarest

Del 22 al 26 d’abril de 2024, el professor Jorge Franganillo va fer una estada a la Universitat de Bucarest (Romania) en el marc del programa Erasmus+. Durant la seva visita, va oferir un seminari sobre l’impacte de la intel·ligència artificial (IA) en la indústria de continguts.

A l’històric edifici de la Facultat de Lletres, Franganillo va compartir les seves perspectives sobre les oportunitats i els reptes que presenta la IA, així com casos reals del seu ús en la premsa digital, la televisió, el cinema i la publicitat. La seva xerrada va estimular un debat molt participatiu sobre les qüestions ètiques, socials i legals d’aquesta tecnologia. Es va discutir si la proliferació de contingut artificial podria estar “enverinant” l’ecosistema digital i quina influència podria tenir la IA en el futur de la comunicació i de les indústries creatives. En aquest context, es va fer palesa la necessitat de repensar el concepte d’arxiu i la noció del que és real.

Durant la seva estada, Franganillo, acompanyat per membres de l’equip docent, va visitar algunes de les llibreries més reconegudes de la ciutat, incloses diverses sucursals de Cărturești i de la Librăria Humanitas, que són considerades punts de referència culturals.