Investigadores de la FIMA, al congrés sobre diversitat sexual de Girona

Del 17 al 19 de juliol de 2024 va tenir lloc a Girona el VI Congrés Internacional sobre Estudis de Diversitat Sexual a Iberoamèrica (CIEDSI), organitzat pel Laboratorio Iberoamericano para el Estudio Sociohistórico de las Sexualidades (Red LIESS) i la Universitat de Girona. En el transcurs d’aquest congrés es van presentar diverses comunicacions del projecte “Transmedia Gender & LGBTI+ Literacy” (TRANSGELIT) en què hi van participar diverses investigadores de la FIMA, la UPF, la UOC i el Centre Jove d’Atenció a les Sexualitats (CJAS): Maria-José Masanet, Priscila Álvarez, Eduard Ballesté, Vítor Blanco, Adrien Faure, Laura Fernández, Anna Iñigo, José Miguel Tomasena i Maria González-Aran.

Maria-Jose Masanet, investigadora principal del projecte i professora de la FIMA, va presentar la comunicació sobre els reptes metodològics del projecte i sobre com generar preguntes que ens permetin apropar-nos a les realitats juvenils des d’una mirada no adultocèntrica, el paper de les investigadores i el treball de camp.

Vítor Blanco i Anna Iñigo van presentar una comunicació sobre joventuts, mitjans i drets LGBTIQ+, posant el focus en les actituds i consums mediàtics de l’adolescència de Barcelona. Priscila Álvarez va parlar sobre interseccionalitat en sexualitat, gènere i racialització a partir del model MAS aplicat a les representacions culturals contemporànies.

També, Anna Iñigo va presentar una comunicació sobre pol·linització de discursos antifeministes i antiLGBTIQ+ en entorns escolars i la seva connexió amb la manosfera. En últim lloc, Vitor Blanco va presentar una investigació que avalua l’estat dels Estudis Mediàtics LGBTIQ+ en l’Estat espanyol amb l’objectiu de recollir experiències en els seus orígens i evolució