Activitats

Visita d’estudiants de la FIMA a la Biblioteca de la Facultat de Nàutica de la UPC

El passat 9 de maig de 2023, l’alumnat del màster en Biblioteques i Col·leccions Patrimonials va visitar la Biblioteca de la Facultat de Nàutica de Barcelona (UPC) acompanyats dels professors Pedro Rueda i Jesús Gascón. La responsable de la biblioteca, Mercè Codina, i la bibliotecària Anna Viñas van presentar la seva història i organització, i alguns documents significatius de nàutica (mapes, itineraris de navegació, llibres de matemàtiques i ciències). Així mateix, van animar els alumnes a desenvolupar els seus treballs finals de màster i pràctiques amb els seus fons. Aquest centre custodia un fons antic de prop de quatre mil volums amb algunes obres que foren essencials en aquesta escola, un centre acadèmic que ja ha complert els 250 anys d’història. A més de la biblioteca, el vicedegà de Relacions Institucionals i Promoció, Juan Antonio Moreno, ens va acompanyar en un recorregut per les instal·lacions, que inclouen el planetari més antic de Catalunya.