30 de setembre, Sant Jeroni, patró dels llibreters

El 30 de setembre l'Església catòlica celebra Sant Jeroni. Aquest sant visqué a cavall dels segles IV-V i és important –entre altres coses– per ser l'autor de la versió llatina de la Bíblia (coneguda com «la Vulgata»).

A casa nostra Sant Jeroni és considerat el patró dels llibreters des de fa molts segles. Concretament, des del 1553, quan es constituí a Barcelona la Confraria dels Llibreters, antecedent de l'actual Gremi.

La imatge que il·lustra aquesta entrada correspon a un full dels goigs del sant, publicat el 1953, vistosament acolorits. La lletra és de Manuel Bertran i Oriola i la música, de Mn. Francesc de P. Baldelló. L'hem obtinguda del blog Bibliogoigs, que manté la professora Nora Vela de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB.

La primera estrofa fa:
Pregueu pel nostre delit,
Jeroni, màxim doctor,
vós que els llibres del Senyor
meditàveu dia i nit.

Esperem que el nostre patró mantigui la seva influència a les més altes instàncies perquè el nostre delit es vegi acomplert sempre que sigui possible.

Si voleu, podeu escoltar aquest goig a Les músiques dels goigs d'Obaga

Afegeix un nou comentari

Filtered HTML

• Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.
  • Etiquetes HTML permeses: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Afegeix un nou comentari

Filtered HTML

• Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.