Salon du livre et de la presse jeunesse (París, novembre-desembre 2013)

Del 27 de novembre al 2 de desembre de 2013 es va celebrar a París (Montreuil) el Salon du livre et de la presse jeunesse. Enguany ha estat la 29a edició. Aquest saló, de caràcter anual, s’obre tant a professionals com a particulars. Si s’hi vol assistir de manera gratuïta es pot demanar un passi a través de la mateixa web del Saló, però s’ha de ser professional d’alguns d’aquests sectors:

• Bibliotecaris / documentalistes
  • Docents
  • Educadors i treballadors socials, animadors socioculturals
  • Autors / il·lustradors
  • Editors
  • Estudiants
  • Llibreters
  • Professionals de la infància, sanitat, cultura, creació...(com veieu el ventall és prou ampli)

A part de nombroses xerrades i activitats al voltant del llibre i la lectura, el Saló premia cada any vuit obres inèdites i franceses. L’Odyssée d’Outis ha estat escollit el millor àlbum.

L’organització del Saló es fa a través de tres pisos: una planta subterrània amb exposicions, i dos pisos superiors amb estands de diferents editorials i llibreries. Una part d’aquest espai (aquest any força àmplia) es dedica a les petites edicions i autoedicions: Grand Marché de la petite édition.

Les xifres aproximades són aquestes:

• 6 dies de festival
• 161.000 visitants
• 700 esdeveniments literaris i artístics
• 30.000 infants
• 200 artistes convidats
• 2000 autors i il·lustradors
• 330 expositors
• 27.000 professionals i estudiants

La veritat és que el públic que s’hi veia era molt variat. Jo crec que si som persones a les qui ens agrada la literatura infantil i juvenil, al saló ens hi trobarem molt bé. Només per veure la quantitat de llibres que s’editen per a aquest públic ja val la pena!

Eli Ramirez

Afegeix un nou comentari

Filtered HTML

• Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.
  • Etiquetes HTML permeses: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Afegeix un nou comentari

Filtered HTML

• Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.