Exposició sobre el centenari de l’Editorial Joventut

Exposició sobre el centenari de l'Editorial Joventut

Baró, Mònica i Julià Guillamon. Les Aventures de l’editorial Joventut. Ajuntament de Barcelona, 2023.

Ja teniu disponible a la biblioteca de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals el catàleg de l’exposició sobre el centenari de l’Editorial Joventut que ha comissariat la professora de la Facultat Mònica Baró. L’exposició es pot visitar al Jardí del Palau Robert fins al 29 d’octubre. La mostra consta de 20 plafons que tracen un recorregut al llarg dels personatges més emblemàtics de la literatura infantil i juvenil publicats durant els cent anys de trajectòria de l’editorial.

“Peter Pan, Heidi, Enid Blyton i, sobretot, Tintín són noms lligats a la història de l’Editorial Joventut, que el 2023 fa cent anys. Joventut és també l’editorial de viatges d’aventura per terra i per mar: de l’expedició de la Kon-Tiki, del Perú a la Polinèsia, i d’Aku Aku, el secret de l’illa de Pasqua. Pionera de les col·leccions populars de novel·la rosa, de novel·la de l’oest i de novel·la d’acció, la col·lecció “Z” va introduir el llibre de butxaca al nostre país. Les biografies d’Emile Ludwig i Stefan Zweig han estat best-sellers de llarga durada que arriben fins avui. En els darrers anys Joventut s’ha especialitzat en la literatura per a nens i nenes, amb els llibres de Helen Oxenbury per als més petits; la sèrie “Mia i Bruno”, de Mònica Peitx i Cristina Losantos, que tracten l’adolescència amb una mirada nova, i grans èxits com Narval. Els àlbums il·lustrats són un signe d’identitat. Els llibres de Joventut, amb autors i il·lustradors d’aquí, s’han traduït arreu del món.

Aquest llibre desplega visualment el passat i el present de Joventut, amb un plantejament gràfic espectacular. A alguns lectors els despertarà la memòria. A d’altres els despertaran la curiositat i la sorpresa. El llibre ha estat editat amb la col·laboració de Biblioteques de Barcelona i l’Editorial Joventut”.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals