Vés al contingut

“La transferència amb la Fundació Bosch i Gimpera” a “Els Dimecres del CRICC”

El dimecres 15 de juny de 2022, com a part del programa d’actes “Els Dimecres del CRICC”, vam rebre la visita de Xavier Testar, delegat del rector per a la Innovació i la Transferència; Salvador Mena, responsable d’àrea de Recerca per Contracte a la Fundació Bosch i Gimpera i Laia Crespo, project manager de Recerca per Contracte a la Fundació Bosch i Gimpera.

L’acte es va iniciar amb la benvinguda de Xavier Testar i l’Anna Villarroya, directora del CRICC. A continuació, Salvador Mena va presentar la Fundació Bosch i Gimpera posant èmfasi en la missió de connectar universitat i empresa per transferir la innovació a la societat. Els serveis que ofereix la Fundació actualment són la gestió de projectes, contractacions de recursos humans, comunicació i màrqueting, valorització i llicències, creació d’empreses i col·laboracions amb institucions i pressupostos, entre altres.

Laia Crespo va entrar en profunditat dins les tasques del seu camp, la recerca per contracte, i va explicar els tipus d’assessorament que s’ofereixen des de la Fundació: en els acords de confidencialitat, l’elaboració de pressupostos, així com en altres fases del procés com ara els lliuraments parcials. En aquest sentit, va comentar la promoció activa de la recerca que es duu a terme mitjançant entrevistes amb grups de recerca, participació en clústers, organitzacions de fires i jornades sectorials, contractes amb institucions i empreses per a la promoció de projectes, etc.

Per concloure l’acte, tres investigadors amb projectes diferents van detallar la seva experiència amb la Fundació, fet que en subratlla la seva versatilitat. En primer lloc, Hibai López, professor de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA) i investigador del CRICC, va afirmar com gràcies a la Fundació va poder convertir un projecte de transferència de coneixement a través de contingut de xarxes socials en un treball final de grau de tres estudiants. Per mitjà dels seus assessors va poder convertir el pressupost en sous per a cadascun dels alumnes involucrats en la iniciativa.

En segon lloc, Pedro Rueda, també professor de la FIMA i investigador del CRICC, va compartir un projecte finançat per l’Agència Catalana de Patrimoni, en el qual es demanaven tasques bibliogràfiques, de contingut digital i de restauració i, per tant, la necessitat de crear un equip. Per a ell, la intermediació de la Fundació ha estat de gran ajut en l’elaboració de factures parcials, així com en la convocatòria de beques i l’establiment de contractacions.

Per acabar, Jordi Vitrà, professor de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica, va explicar la seva participació en un projecte col·laboratiu centrat en l’exploració de dades massives (big data). A través de la Fundació, es van cercar col·laboradors de diferents disciplines, com ara físics i analistes de dades, audiències, etc. Aquest projecte, que porta en marxa des de 2014, comença les seves proves dins la plataforma TV3 a la carta, i gràcies a l’ajut de la Fundació se n’ha pogut fer ressò i obrir les portes de noves col·laboracions amb diferents empreses.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals