jorge franganillo als estudis de radio televison espanyola durant un programa de radio
Professorat

Jorge Franganillo exposa els reptes educatius de la intel·ligència artificial a Ràdio 4

El dijous 7 de març, el professor Jorge Franganillo va ser convidat al programa El pla B, de Ràdio 4, als estudis de Radio Nacional de España. En aquest espai, va compartir la seva visió sobre els reptes que planteja la intel·ligència artificial (IA) en el context educatiu.

Entre els temes que es van tractar a la tertúlia, es va destacar la conveniència d’integrar la IA en els plans d’estudis i en els instruments d’avaluació, així com el potencial i les limitacions que ofereix aquesta tecnologia per a l’aprenentatge. Franganillo va defensar una aproximació crítica i responsable a la IA, que tingui en compte els seus aspectes ètics. A més, va alertar sobre el risc de l’ús no declarat d’assistents d’IA per part dels alumnes, que podria afectar la qualitat dels seus aprenentatges.

Durant el programa, es va fer esment de la guia docent La intel·ligència artificial generativa a la docència universitària, elaborada per Franganillo, Carlos Lopezosa i Marina Salse, que ofereix orientacions i recursos per incorporar la IA generativa en les assignatures universitàries i per valorar si l’alumnat ha fet un ús correcte d’aquesta tecnologia.

El programa està disponible a la plataforma RTVE Play i es pot accedir a les intervencions de Franganillo des del minut 25.