Vés al contingut

Els estudiants de Biblioteconomia i Documentació, i DCMI Metadata Terms: entenen el recurs?

Es publica una nova comunicació de Marina Salse, Andreu Sulé i Cristóbal Urbano al congrés internacional de Dublin Core, que va tenir lloc a Corea al novembre de 2023. S’hi fa una anàlisi de fins a quin punt els estudiants de GIDD entenen un esquema de metadades tan fonamental com és Dublin Core i es fan propostes de millora.

La pàgina web DCMI Metadata Terms és una font bàsica per a tots aquells que implementen o volen implementar Dublin Core en els seus projectes de metadades, i també per a tots aquells estudiants de Biblioteconomia i Documentació (o titulacions afins) que s’inicien en el complex món de la representació de la informació.

L’objectiu d’aquest treball és analitzar la percepció que tenen els estudiants de la pàgina web DCMI Metadata Terms i del mateix esquema de metadades. Per això es realitza una enquesta principalment quantitativa als alumnes de les assignatures Representació de la informació: metadades i Biblioteques i repositoris digitals del grau universitari en Gestió d’Informació i Documentació Digital de la Universitat de Barcelona.

Els resultats mostren una percepció moderadament positiva del lloc web i d’eines addicionals com la Guia de l’usuari Dublin Core. També indiquen que els estudiants tenen problemes per comprendre l’aplicació pràctica de diversos termes del mateix esquema de metadades (cobertura, relació i contribuïdor, especialment).

Les conclusions ofereixen algunes recomanacions per superar les dificultats assenyalades pels alumnes, com millorar la claredat en la redacció d’algunes seccions, la connexió entre el lloc web i la Guia de l’usuari Dublin Core i la presència de pàgines multilingües.

Salse, Marina; Sulé, Andreu; Urbano, Cristóbal. (2024). Library and Information Science students and DCMI metadata terms: do they understand the resource? International Conference on Dublin Core and Metadata Applications, 2023. https://doi.org/10.23106/dcmi.953380198

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals